Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Kącik dla rodziców

Rola zajęć muzycznych w przedszkolu i w domu

Muzyka w naszym przedszkolu towarzyszy działaniom edukacyjnym, wychowawczym oraz terapeutycznym.

Zabawy muzyczne  nie mają tylko na celu umuzykalniana dzieci, ale również wpływają na rozwój innych umiejętności przedszkolaków. Znajomość muzyki i zajęcia rytmiczne mają ogromny wpływ na rozwój kompetencji matematycznych u dzieci. Dodatkowo, wszelkie zabawy przy muzyce pozwalają na zaspokajanie potrzeby ruchu, która jest bardzo istotna w rozwoju dziecka. Przedszkolak uczy się poczucia rytmu, celowości swoich ruchów oraz rozwija swoją sprawność fizyczną.

Muzyka to także śpiew, dzięki któremu dziecko uczy się pracy głosem, ćwiczy narządy artykulacyjne, kontroluje oddech i rozwija pamięć. Śpiew może też być niezawodnym elementem terapii logopedycznej, chociażby dla dzieci z problemami jąkania się.

Zabawy przy muzyce mogą też być idealnym sposobem rozwoju umiejętności poznawczych. Piosenka czy melodia mogą być wstępem do rozmowy poszerzającej dziecięcą wiedzę. Ćwiczenia rytmiczne, muzyczne, instrumentalne czy wokalne pozwalają na rozwijanie skupiania uwagi, współdziałania w grupie czy pobudzanie dziecięcej wyobraźni. Ruch przy muzyce to doskonalenie małej i dużej motoryki, niezbędnej do opanowania późniejszych umiejętności czytania i pisania.

Muzyka wpływa również na rozwój umiejętności społecznych i emocjonalnych dzieci. Daje możliwość ekspresji własnych emocji, rozładowuje napięcia i stres oraz działa terapeutycznie.

W naszym przedszkolu realizujemy różne formy aktywności muzycznej:

  • Słuchanie muzyki: słuchanie piosenek, melodii, utworów muzyki klasycznej czy dziecięcej;
  • Ruch przy muzyce: zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence/ utworze muzycznym, zabawy rytmiczne, taneczne, ilustracyjne; opowieści ruchowe, zabawy orientacyjno-porządkowe;
  • Śpiew: śpiewanie piosenek, zabawy oddechowe, artykulacyjne, zabawy głosem;
  • Instrumentalizacje: akompaniament do piosenek z wykorzystaniem instrumentów muzycznych, innych przedmiotów, swojego ciała; rytmizacje muzyczno-ruchowe;
  • Improwizacje: układanie melodii na instrumentach, układanie melodii do tekstu, improwizacje wokalne i ruchowe.

 

W procesie nauczania stosujemy elementy metod:

  • K.Orffa – aktywne uprawianie muzyki przez śpiew i grę na instrumentach perkusyjnych,
  • Labana – inspiracje ruchowe, nowoczesny taniec wychowawczy,
  • Batii Strauss – aktywne słuchanie muzyki, swobodna zamiana ról w utworze muzycznym,
  • Pedagogika Zabawy – wyzwala aktywność twórczą, ciekawość, ułatwia kontakt z otoczeniem,
  • Ruch Rozwijający W. Sherborn – świadomość własnego ciała i przestrzeni i in.

Zachęcamy Państwa do wspólnych zabaw z dzieckiem przy muzyce w domu.

„Mamo, tato nudzi mi się”

Pewnie często słyszeliście te słowa od swoich dzieci. Mamy na to radę!! W kąciku zamieszczane będą propozycje ciekawych zabaw dla dzieci, które pobudzają zmysły, zachęcają do dotykania, wąchania, słuchania i poznawania świata. Wszystko to sprawia, że dziecko będzie w przyszłości lepiej funkcjonowało i rozumiało otaczający świat.

Zachęćmy dzieci do doświadczania!!!

Zabawy z galaretką

Łatwa do przygotowania i ciekawa zabawa. Do naczynia wlewamy przygotowaną galaretkę, wkładamy różne przedmioty (np. łyżeczkę, klocek, spinacz do bielizny itd.). Galaretkę władamy do lodówki do czasu zastygnięcia. Tak przygotowaną galaretkę dajemy dziecku! Może ją zjeść, wąchać i wyjmować z niej przedmioty i po prostu się nią bawić.

 

   Rzuty do celu

Do przygotowania zabawy potrzebna będzie obręcz/hula-hop, taśma klejąca oraz piłeczki (może być balon, kulki papierowe). Obręcz obklejamy taśmą i zaczynamy zabawę! Zabawa ma na celu kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Miłej zabawy!

"Jesienna Ścieżka – zabawa sensoryczna"

Rozkładamy w pokoju na dywanie folie malarską lub stare prześcieradło. Usypujemy ścieżkę z materiału przyrodniczego( igły sosnowe, żołędzie, szyszki, suche liście….).  Poszczególne materiały przyrodnicze mogą znajdować się w płaskich pojemnikach lub luźno na folii. Dzieci przechodzą po ścieżce bez pantofli i opisują swoje doznania.

 

Zimowe ścieżki – ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej

dla dzieci 3-4 letnich

 

Pomoce: taśma malarska; cienka wstążka; gruby sznurek; włóczka; rękawiczki całej rodziny.

Rodzic przygotowuje kilka tras (każda wykonana jest z innego materiału), które zakrę­cają w różne strony i wzajemnie się krzyżują. Na początku każdej ścieżki układa jedna zakryta rękawiczkę, która po zestawieniu z drugą (znajdującą się na koń­cu tej samej trasy) tworzy parę. dziecko ustawia się na początku tras i zabiera rękawiczkę, po czym porusza się po swojej ścieżce. Gdy dotrze na jej koniec, zabiera leżący tam pakunek i sprawdza, czy w środku znajduje się rękawiczka tworząca parę.

Panel świetlny

Jest to urządzenie wykorzystywane do terapii zmysłowej. Zabawa światłem pozytywnie wpływa na kreatywności oraz rozwój umiejętności manualnych u dzieci. Taki panel można wykonać w domu. Potrzebne będą: lampki (np. choinkowe), które wkładamy do plastikowego, przeźroczystego pojemnika. Na pojemnik można wysypać mąkę, kaszę i ryż lub układać na nim kolorowe kształty z papieru. Miłej zabawy.

 

 

Malowanie na folii spożywczej

Czy waszym dzieciom znudziło się malowanie na kartce? Mamy na to rozwiązanie!

Drogi rodzicu rozciągnij folię spożywczą (np. między nogami odwróconego stoliczka) i pozwól dziecku stworzyć piękną pracę przy pomocy farb lub mazaków.

Powodzenia!