Koncepcja pracy
Misja przedszkola
Nasze przedszkole:
- zapewnia dzieciom opiekę oraz bezpieczeństwo;
- tworzy warunki dla indywidualnego i wszechstronnego rozwoju dziecka;
- wspiera działania wychowawcze i edukacyjne rodziców;
- kształtuje postawy moralne, proekologiczne;
- promuje zdrowie fizyczne i psychiczne;
- przestrzega zasad wynikających z Konwencji Praw Dziecka;
- organizuje sprawne zarządzanie placówką;
- analizuje i ocenia efekty swojej pracy.
Wizja przedszkola
- Przedszkole jest placówką bezpieczną, przyjazną dzieciom, rodzicom, pracownikom, otwartą na ich potrzeby.
- Praca przedszkola ukierunkowana jest na dziecko, jego potrzeby i wszechstronny rozwój osobowości.
- Umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom i przygotowuje je do podjęcia nauki w szkole.
- Oferty edukacyjne stwarzają warunki do twórczości, rozwijanie umiejętności i kształtowania samodzielności oraz wartości moralnych.
- Przedszkole przeciwdziała izolacji społecznej i nietolerancji.
- Wszyscy przestrzegają praw dziecka, dbają o dobre stosunki międzyludzkie i skuteczną komunikację interpersonalną.
- Rodzice są partnerami uczestniczącymi w życiu przedszkola.
- Przedszkole zatrudnia wykwalifikowaną , kompetentną, zaangażowaną i odpowiedzialną kadrę pedagogiczną.
- Przedszkole uwzględnia w swoich działaniach potrzeby środowiska lokalnego.
- Promuje swoje osiągnięcia i ma dobrą opinię w środowisku.
- Stosowane aktywne metody pracy, programy i nowatorskie rozwiązania gwarantują wysoką jakość pracy przedszkola.
- Baza, wyposażenie, estetyka pomieszczeń i otoczenia wpływają na wysoki poziom pracy.
Podstawa prawna
Koncepcja pracy przedszkola oparta jest na celach i zadaniach zawartych w aktach prawnych: ustawie o systemie oświaty oraz aktach wykonawczych do ustawy, w tym w szczególności w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, Statucie Przedszkola, Rozporządzenia MEN z dnia 7 października 2009r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. Nr 168, poz. 1324).
Źródła opracowania koncepcji:
Punktem wyjścia do opracowania koncepcji były wymagania wobec edukacji przedszkolnej stanowiące załącznik do rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego oraz samoocena dokonana w oparciu o obserwację, analizę dokumentów, wywiady, ankiety.