Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Program przedszkolnej edukacji antytytoniowej ,,Czyste powietrze wokół nas"

Szanowni Rodzice!

Program ,,Czyste powietrze wokół nas" od wielu lat jest ważnym elementem edukacji antytytoniowej umożliwiającym wykształcenie u dzieci umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, w których inne osoby palą przy nich papierosy.

Czyste powietrze pełni istotną rolę w codziennym życiu człowieka.

Program składał się z pięciu zajęć:

1. Wycieczka - podczas której dzieci obserwowały różne źródła dymu.

2. Co i dlaczego dymi? - dzieci opowiadały o różnych źródłach dymu, przyczynach wydobywania się dymów.

3. Jak się czuję, kiedy dymi papieros? - dzieci dowiedziały się o szkodliwości dymu tytoniowego.

4. Co się dzieje, gdy ludzie palą papierosy? - dzieci dowiedziały się o skutkach palenia tytoniu i o szkodliwości biernej ekspozycji na dym tytoniowy.

5. Jak unikać dymu tytoniowego? - dzieci dowiedziały się, w jakich miejscach mogą być narażone na dym tytoniowy i jak w takiej sytuacji mogą się zachować.

Zdrowie naszych dzieci jest dla każdego z nas najważniejszą sprawą.

W programie zastosowano następujące metody aktywizujące:

- umożliwiające wchodzenie w rolę - zabawa w pociąg; zabawa w kwiatki; ćwiczenia respiracyjne (oddychanie w różnych, zdrowych miejscach), nauka piosenki - piosenki o Dinku,

- kształtujące umiejętności wyszukiwania informacji, analizowania i rozwiązywania problemów - wycieczka - rozpoznawanie źródeł dymu, ,,burza mózgów" - ustalenie źródeł i przyczyn dymi,

- kształtujące umiejętności właściwego rozumienia i interpretacji terminów i symboli - odszukiwanie tabliczek z zakazem palenia, projektowanie znaczków ,,Nie pal przy mnie",

- kształtujące umiejętności komunikowania się, współpracy i odpowiedzialności - praca w małych grupach.

Pamiętajcie, aby:

• pokazać dobry przykład swoich zachowaniem,

• spędzać z dzieckiem dużo czasu - jednak nie ilość a jakość się liczy!,

• umieć słuchać uważnie tego, co ma do powiedzenia dziecko,

• rozmawiać z dzieckiem o świecie, nawet na trudne tematy,

• ustalać ścisłe reguły dotyczące palenia i picia w domu,

• prowadzić wraz z dzieckiem ocenę tego, co oferują media, ponieważ środki masowego przekazu (reklamy, filmy) są dla dzieci głównym źródłem informacji na temat picia alkoholu, palenia papierosów i używania narkotyków,

• pomagać dzieciom w kształtowaniu pozytywnego wizerunku własnej osoby poprzez zachęcanie do pracy nad sobą oraz unikanie porównywania ich z innymi. Negatywne wyobrażenie o sobie sprzyja używaniu środków psychoaktywnych, pozytywny stosunek do własnej osoby uodparnia na presję społeczną,

• zachęcać dziecko do aktywnego i twórczego spędzania wolnego czasu.